Jak nie znudzić się treningiem?

Osoby aktywne fizycznie z pewnością doskonale znają uczycie znużenia treningiem. Prawda jest taka, że każdy, nawet najdoskonalszy plan treningowy nudzi po pewnym czasie, zwłaszcza wtedy gdy składa się z serii powtarzanych ćwiczeń. Czy możemy jednak w jakiś skuteczny sposób zmotywować się do ćwiczeń i sprawić, aby były one mniej nużące, a bardziej nas motywowały?

Najbardziej znani trenerzy polecają metodę przeplatania ćwiczeń, to znaczy wybrania kilku różnorodnych zestawów, które wykonujemy co jakiś czas, w nieregularnych odstępach czasu. Jednego dnia biegaj, drugiego pływaj, trzeciego wsiądź na rower lub zagaj w tenisa ze znajomymi. Treningi wytrzymałościowe przeplataj ćwiczeniami rozluźniającymi, np. jogą. Wszystkie triki tego rodzaju wyraźnie zniwelują męczące cię uczucie znudzenia treningiem. Jeżeli czujesz, że twoja motywacja i kreatywność sięgają dna, zainspiruj się filmami, które znajdziesz na you tube, a także na blogach sportowców i trenerów fitness. W sieci znajdziesz wiele inspirujących treningów z Ewą Chodakowską, Mel B, czy Jilian Michaels. Warto zajrzeć na strony klubów fitness. Jeżeli twoją salą treningową jest dom, może warto go przemeblować lub dokupić nowe sprzęty, które sprawią, że łatwiej będzie ci się zmotywować. Zakup nowego sprzętu także jest dobrym pomysłem, z pewnością sprawi, że nabierzesz chęci do ćwiczeń, nawet treningi funkcjonalne staną się inspirujące. Warto także pamiętać o odpowiedniej atmosferze – wyciszeniu lub pobudzeniu odpowiednią muzyką. Dobrą opcją jest także zaproszenie do ćwiczeń rodziny i znajomych. Wspólne treningi i dieta to dobry motywator dla każdego. Warto także ćwiczyć na zewnątrz i korzystać z uroków parków i placów zabaw, które mogą zaoferować nam idealne rozwiązania – pomyśl m.in. o street workout.

Jeżeli natomiast ćwiczysz na siłowni szukaj takich zajęć, które nie opierają się na monotonnym powtarzaniu ćwiczeń, ale zapewniają urozmaicony trening. Pójdź na zajęcia crossfit w miejscu nazwanym crossfit box i rozpocznij przygodę z codziennie innym treningiem WOD. W ten sposób nuda nigdy cię nie dopadnie.