Sprzedaż i marketing w systemach klasy Microsoft Dynamics CRM

Oprogramowanie CRM to technologia, która wspomaga zarządzanie relacjami z klientem firmy. W systemie CRM przechowywane są wszelkie dane o klientach firmy, partnerach, dostawcach i wszystkich tych, którzy są w jakiś sposób powiązani z naszym przedsiębiorstwem. System zbiera te informacje i pomaga szybciej i sprawniej zarządzać firmą – zarządzać kontaktami, wysyłać oferty, organizować pracownikom pracę. Jednakże system ten ma także więcej funkcji jest bowiem nowoczesnym narzędziem do oferowania, zarządzania projektami, obiegu dokumentów. Jeżeli pragniemy konkurować z innymi firmami powinniśmy się w system ten wyposażyć czym prędzej. 

Systemy klasy Microsoft Dynamics CRM mają wiele podfunkcji, jedną z nich jest ewidencja sprzedaży w niej to zebrane przez przedstawicieli handlowych zamówienia są przetwarzane na faktury sprzedaży w sposób automatyczny. Istotne jest tutaj niezwykle aby zamówienie to uchwycić w postaci sformułowanej przez klienta, by czuł on się w pełni wysłuchany, a żebyśmy my też mogli w pełni spełnić jego wymagania tak bardzo wprost nam określone i przedstawione. Kolejna podfunkcja, czyli analiza sprzedaży pomaga nam z kolei dostarczyć informacji dotyczących realizacji zamówień, stopnia zadowolenia klientów z terminowości prowadzonych dostaw, jakości dostarczonych produktów. Wszystkie te informacje są następnie umieszczane w rankingu poszczególnych klientów, wynikających z wielkości ich obrotów i wielkości udzielanych im rabatów. W ten sposób wiemy czy najbardziej zadowolony jest nasz dochodowy, czy może małodochodowy klient itd. Ważne jest także to iż możemy podzielić te funkcje na poszczególne regiony, dzięki czemu będziemy wiedzieli, gdzie zawodzi która jednostka i co powoduje na przykład niezadowolenie naszego klienta w danym obszarze i tak dalej. Ważny w każdej firmie jest także sprawnie działający moduł marketingu, który pozwala nam zautomatyzować czynności obejmujące rejestrację działania standardowych działań marketingowych. Poszczególne podfunkcje realizowane przez tę funkcję to chociażby warta wspomnienia rejestracja prowadzonych kampanii reklamowych, kompleksowe obsługiwanie korespondencji napływającej od klientów, automatyzacja działu telemarketingu, segmentacja rynku,

 

a także monitorowanie konkurencji. Łączy się też z tą podfunkcją inna - rejestracja prowadzonych kampanii reklamowych, która umożliwia  prowadzenie danych o rodzajach, sposobach, terminach prowadzonych kampanii reklamowych, okresach ich trwania, regionach. Co jest ważne dzięki tej podfunkcji możemy śledzić reakcje klienta na poszczególne akcje.  Będziemy wiedzieli jak klienci reagują na konkretne nasze działania, które są opłacalne a które nie. Z całą pewnością pomocne w poprawnym działaniu naszej firmy będą takie poddziały jak na przykład usprawnienie obiegu dokumentacji w firmie, obsługa poczty email i wysyłka faktur, a przy okazji zapisywanie tej korespondencji, co pomoże nam wprowadzić porządek w naszej firmie i ograniczyć wszelkiego rodzaju chaos w niej panujący. W każdej firmie przyda się także dział raportów i analiz, które umożliwią nam zarządzać wszystkimi danymi, jakie w systemie naszym się znajdują. System umożliwić i ułatwić może wszelkiego rodzaju atrakcyjnych wizualnie wykresów i wszelkiego rodzaju tabel i porównań.